زیست آنلاین؛ داستان ناگفتۀ شهرت، نفوذ و قدرت در اینترنت

این کتاب به تحلیلی جامع از چگونگی شکل‌گیری و مدیریت نفوذ اجتماعی در عصر دیجیتال می‌پردازد. نویسنده با تحقیق و مصاحبه‌های متعدد با افراد تأثیرگذار، داستان‌هایی روایت می‌کند که کمتر به گوش همگان رسیده‌ است.
لورنز، نویسندهٔ کتاب، با زبانی گویا و ساده چالش‌ها و مخاطرات این جهان را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که چگونه افراد در تلاش برای حفظ و افزایش نفوذ اجتماعی خود با مشکلات و تضادهای فراوانی روبه‌رو می‌شوند. او به‌دقت توضیح می‌دهد که چگونه رسانه‌های اجتماعی به ابزاری قدرتمند برای ایجاد و مدیریت نفوذ تبدیل شده‌اند و چگونه افراد با استفاده از این ابزارها می‌توانند تصویر و جایگاه عمومی خود را شکل دهند و تقویت کنند.
یکی از نقاط قوت این کتاب، نحوهٔ پرداختن به تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر زندگی و هویت افراد و موج‌های مختلف جریان‌های حاکم بر اینترنت است.
لورنز با حساسیت و دقت، به تحلیل مسائلی مانند فشار روانی، اضطراب اجتماعی و چالش‌های هویت شخصی که ممکن است برای افراد مشهور و تأثیرگذار به وجود آید، پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه این مسائل می‌توانند بر زندگی افراد تاثیر بگذارند.

این کتاب توسط دکتر سیروان عبدی (فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشتهٔ علوم ارتباطات) ترجمه شده است و در سه بخش تعریف شده که شامل ۲۱ فصل است. انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی این اثر را در ۴۵۶ صفحه در قطع رقعی آماده و منتشر کرده است.

نویسندگان:
سال نشر:
۱۴۰۴
تعداد صفحات:
۴۵۶
سایر منشورات