فعالیت های آموزشی کشورهای پیشرو درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت افزایش صلاحیت های هوش دیجیتال در سنین پایه
گزارش شماره ۱۰۲

هــدف ایــن گــزارش شــرح اســتاندارد یــا چارچــوب هــوش دیجیتــال (DQ )به عنــوان اولیــن اســتاندارد جهانــی بــرای اندازه گیــری ســواد دیجیتــال، مهارتهــای دیجیتــال و آمادگــی دیجیتــال میباشــد. هــوش دیجیتــال مجموعــه ای از شایســتگی های فنــی، شــناختی، فراشــناختی و اجتماعی-عاطفـی اسـت کـه ریشـه در ارزش هـای اخلاقـی جهانـی دارد و به افــراد کمــک میکنــد تــا بــا چالش هــای زندگــی دیجیتــال مواجــه شــوند و از مزیت هـای آن نهایـت اسـتفاده را ببرنـد. پـس از شـرح ایـن اسـتاندارد، اهـداف و مزیت هـای آن، گـزارش پیـشرو بـه مـرور فعالیت هـای آموزشـی جهانــی و ملــی در جهــت افزایــش هــوش دیجیتــال از ســنین پایــه می پــردازد و در انتهــا توصیه هایــی بــه سیاســتگذاران و متولیــان امــر ارائــه میدهــد. امیــد اســت تــا ایــن گــزارش بتوانــد ضــرورت برنامه ریــزی آموزشـی جهـت افزایـش صالحیت هـای دیجیتـال در کـودکان و نوجوانـان را بــرای سیاســتگذاران و نهادهــای آموزشــی کشــور روشــنتر ســازد.

دانلود
نویسندگان:
سال نشر:
۱۴۰۱
تعداد صفحات:
۵۹
سایر منشورات